Resep Sayur Lodeh Enak Dan Lezat

Sayur Lodeh - Salah satu resepi sayur-sayuran tradisional yang tidak retak oleh era adalah sayur sayuran. Ya, sayuran ini kelihatan sederhana, namun keunikan rasanya sedap membuat resipi sup tebal ini sangat disukai oleh masyarakat kita, terutama bagi teman-teman yang tinggal di Jawa, seperti sayuran lodeh sunda, lodeh betawi dan lodeh jawa. Seperti dengan hidangan tradisional lain, kami boleh membuat resipi sayur-sayuran ini dengan mudah menggunakan bahan-bahan lain. Untuk menambah rasa, kami juga boleh memasukkan kepingan daging tetelan, tempe atau menambah kacang, nangka muda dan lain-lain. Selain rasa lazat dan enak, bagaimana membuat sayur lodeh sangat mudah. Resipi sayur rempah juga mudah untuk mendapatkan penjual sayuran di sekitar rumah. Yang paling penting adalah kandungan vitamin, mineral dan nutrien dalam sayur-sayuran, seperti vitamin A, vitamin C, kalsium dan lain-lain juga bermanfaat untuk kesihatan badan kita.

Tidak hanya lazat untuk makan dengan seperai beras putih sahaja, resipi resipi sayuran dengan perasa khas yang akan kami buat kemudian juga sesuai untuk disandingkan dengan lontong atau ketupat. Jadikan kebetulan lagi ingin mengadakan perhimpunan dengan keluarga. Sayur lodeh di atas boleh digunakan sebagai satu menu untuk disajikan dengan lontong dan kerupuk udang. Untuk menambah rasa, rakan dapat memberikan irisan tempe dan potongan daging tetelan agar lebih enak dan berkelas.

Resipi sayur lodeh ini adalah salah satu resipi sayur-sayuran tradisional yang mudah diubah suai mengikut rasa. Bahan-bahan sayur-sayuran yang digunakan dapat dengan mudah atau ditambahkan untuk menguatkan aroma dan rasa. Sudah tentu, seperti hidangan lain yang menggunakan santan sebagai ramuan utama. Resep sayur lodeh ini juga harus menggunakan susu cair asal yang diekstrak dari grater kelapa segar. Sebenarnya ia hanya boleh menggunakan santan segera yang dijual di pasar, tetapi saya rasa ia tidak akan menjadi baik dan enak apabila menggunakan santan sebenar.

Selesai sudah bagaimana membuat sayuran lodeh perasa khas. Ia ternyata agak mudah dan praktikal untuk tidak menyediakan menu sayur-sayuran yang lazat, lazat dan berkhasiat untuk hidangan yang dimasak di rumah. http://www.anekaresepsederhana.com/2017/06/resep-sayur-lodeh-enak-dan-lezat.html Sekiranya anda suka pedas, kawan boleh menambah buah cili yang digunakan. Bahan-bahan lain juga boleh ditambah, atau ada beberapa sayur-sayuran di atas, seperti jagung manis, melinjo dan lain-lain juga boleh dikeluarkan dalam penyediaan resipi sayur lodeh sunda, jawa atau betawi. Untuk idea resipi sayur tradisional lain, sila cuba.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Resep Sop Ayam Kampung Yang Enak

Resep Capcay Goreng Enak Dan Lezat